środa, 12 grudnia 2012

Przepis na moją sałatkę jarzynową:)

Macie ochotę?
Chodziła za mną tydzień!
Żaden przepis mi się nie podobał.
Chciałam zrobić taką jak moja mama zawsze robiła.
Zrobiłam!
Przepis jest mój wymyślony i nie jest znikąd kopiowany.
Zapraszam:)

Sałatka jest winna, nie nudna, chrupiąca:)

Składniki:
-2 duuże ziemniaki
-3 duże marchewki
-2 jajka
-5-6 srednich ogórków kwaszonych
-pół puszki kukurydzy
-pół puszki groszku
-jedno jabłko
-2 malutkie cebulki
-sól
-pieprz
-kilka kropel cutryny
-5-6 łyżek majonezu (jak kto lubi, ja lubię jak jest tylko muśnięte majonezem, nie lubię pływającej)

Nie daje ani selera ani pietruszki(nie znoszę ich smaku).

Wykonanie:
Marchew i ziemniaki gotujemy ok.. no właśnie, nie wiem:D bo gotowałam tak, że nie patrzyłam na zegarek ale 40 min na pewno, bo po 30 min były jeszcze twarde. Gotujemy do miękkości takiej, żeby się nie rozpadały a jeszcze były stałe.
Jajka gotujemy na twardo. (6minut i ja trzymałam jeszcze w tej gorącej wodzie żeby sobie doszły).
Ogórki kroimy w małą kosteczkę- ja część obrałam, ale K. jak zobaczył, że obieram, to powiedział, że zgłupiałam i 3 pokroiłam ze skórką.
Wszystko co jest miękkie kroje takim kółkiem do krojenia warzyw w kostkę, można to zapewne kupić w każdym sklepie gospodarstwa domowego. Nie trzeba bawić się w krojenie nożem i wszystko mamy równiutkie.(ziemniaki, marchewkę, jabłko, jajka).
Wrzucam wszystko po kolei do miski.Dodaję kukurydzę i groszek (groszek płuczę pod wodą na sitku, bo nie lubię tej wody w której stoi). Na koniec kroję cebulkę na drobniutką kosteczkę i dodaję do reszty składników.
Teraz mieszam.
Odstawiam na chwilkę bez przyprawiania, żeby sie wszystko połączony.
Dodaje soli i pieprzu do smaku. Skrapiam cytrynką.
I na koniec zaciągam majonezem.

Zjadam pierwszą porcję od razu, bom głodna;)
ale najlepiej jak postoi trochę w lodówce i się "przegryzie".


Smacznego:)


8 komentarzy:

  1. No i co narobiłaś? Teraz za mną będzie chodziła bo wygląda smakowicie ;)
    I bez pietruszki! mmmmm...

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię z takich samych składników, tylko trochę inne proporcje. Jest super.

    Zapraszam do dyskusji na temat usprawnień w poszukiwaniach zaginionych dzieci http://szukamy-was.blogspot.com/2012/12/system-poszukiwan-dzieci-child-alert.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię jarzynowe sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie są tak naprawdę podobne, i pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam te salatki z czasow PRL-u, ja tez taka robie - pycha!

    OdpowiedzUsuń