piątek, 14 grudnia 2012

Informacje dla domowych piekarzy i moje ozdoby świąteczne

Wypróbowałam przedwczoraj nowe drożdże do pieczenia chleba.
Drożdże Babuni do chleba są fatalne, może pierwszy dzień po kupieniu wychodzi jeszcze jako taki chleb, ale:
1. po zamrożeniu drożdże umierają, źle rosną i ciasto po położeniu na blaszce do wyrośnięcia rozłazi się na boki i wygląda jak zdechły placek.
2. drożdże trzymane w lodówce (bo date ważności mają np tydzień, przy drugim chlebie potwornie pachną winem!!chleb po upieczeniu (szczególnie już na 5 dzień od zakupu drożdży, wali tak winem, że nie da się go jeść.
Cena ich to 89gr.

Drożdże suche są najlepsze do pieczenia chleba, ciasto nie rozłazi się na boki, ładnie rośnie do góry i w ogóle nie pachnie drożdżami(może minimalnie).
Za to cena 1,35zl za jedną torebeczkę, powoduje, że chleba w ogóle nie opłaca piec się w domu, bo wychodzi po 6zl za bochenek z prądem licząc.

Jako, że piekę chleb już tylko ja od 3 miesięcy nie kupiłam ani jednego bochenka (czasem dostaniemy jakiś od babci,  którego nie jesteśmy w stanie zjeść jest tak niedobry), postanowiłam wziąć te drożdże na próbę:
Waga 42g
Cena 59gr
Typowe do pieczenia chleba, pizzy i ciast.
http://www.lesaffre.pl/produkty/drozdze/i-hirondelle-i-hirondelle-czerwona 
strona producenta, tych niebieskich nie ma na stronie.
Jest to producent drożdży Babuni:)

Nie wiedziałam co to za wynalazek, kilkakrotnie się przymierzałam, ale stwierdzałam, że to pewnie "chłyt materkintody";) to też i nie brałam.
Zdecydowałam się jednak przedwczoraj.
"Raz kozie śmierć! zaryzykuje"

Po pierwszym chlebie jestem zachwycona!!
Zero zapachu wina!
Chleb tak puszysty i miękki w środku, że aż K. mnie zapytał czy jakoś inaczej go piekłam.
Pięknie rósł, nie rozlewał się.
Drożdże mają dłuższą datę ważności, bo aż 2 czy 3 tygodnie co 25 grudnia mają moje.
Ciekawa jestem jaki będzie drugi chleb na nich, czekających w lodówce.
Czy będzie walić winem tak samo jak po Babuni?
Zdam relacje:)


A teraz mogę się pochwalić moimi ozdobami, bo osoba obdarowana dostała je już i nie są tajemnicą:)




* choinka made by Natasza:D

5 komentarzy: