czwartek, 8 marca 2012

o zasypaniu, o Korczaku i o nowych skilach

zasypiamy tylko na łóżku.
nie na opcji już zasypianiu na siedząco pijąc cyca.
Wtedy się tylko pije.
A na leżąco z mamą się pije i się zasypia:)

Walimy na śniadanie mm z kaszka, lub wodę z kaszka.
Dzidzia wypija flachę i zadowolona.
Pokarm stanowczo nie wystarcza już z cycuszka.
Trzeba dojeść rano flaszką.
I na noc wypróbowałam flaszkę o 19;30, o 21 poszła spać z cycem i spała do 6.
Wczoraj na samym cycu zbudziła mi sie o 3, dałam smoka i pospała z nim do 5.
Więc stanowczo bardziej się opłaca dopełnić brzuszek na noc.:) co byśmy wszyscy smacznie spali:P

Jakież było moje zaskoczenie wczoraj jak Natasza zaczęła zawracać swoim pchaczem żyrafką jak nie mogła pokonać przeszkody!
Na razie potrafi zawrocić swoją brykę tylko o 90stopni ale to i tak jest dla mnie wyczyn, bo nikt jej nie uczył i sama zapamiętała jak ja ją przesuwam, żeby mogła iść dalej i co trzeba wtedy zrobić.

Hah, nauczyła się marszczyć nos na zdanie:"Natasza zrób minkę" marszczy wtedy nos, podciąga tym samym górną wargę i wydmuchuje powietrze:D z tymi jej małymi zębami wygląda to przekomicznie!:D

cały czas na topie jest "ja, ja' pokonało nawet "ba ba" ktoro słychać sporadycznie, ale jak coś chce to podchodzi i ciągnie, albo wali w nogę rodzica i mówi "da, da!" i trzeba dać! bo jak nie to bójcie się wszystkie narody złości Nataszana!:)

A co do stania, to jak się zapomni to stoi, już nawet bez chwiania, ale boi się ewidentnie, bo zaraz się chwyta czegoś panicznie, a jak ja wołam żeby podeszła to tylko trzymając czegoś lub na raczka.
Nie jest gotowa, na raczka jest jej najlepiej.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Byłam we wtorek na Konferencji "Nie ma dzieci-są ludzie" ogranizowane w wielu miastach w Polsce, w tym i w Poznaniu, poświęcone Prawom Dziecka na cześć Janusza Korczaka(2012 rok jest Jego rokiem).

Przedstawienia od przedszkolaków do licealistów przepiękne dające dużo do zrozumienia rodzicowi i dorosłemu, który żyjąc w tym goniącym za pieniądzem świecie zapomina o podstawach w domu rodzinnym-o czasie dla dziecka.
O tym, że nakłada się na dzieci wiele obowiązków nie tłumacząc im jakie mają prawa.
Wykłady były równie ciekawe i pomocne.
Cieszę się, że mogłam na nią pójść dzięki tatusiowi, który musiał wziąć dzień opieki nad dzieckiem, bo nie było jej z kim zostawić.
Cieszę się, bo widzę ile już błędów popełniłam i ile uniknę bez pomyłek.
Polecam zapoznanie się rodziców z Prawami Człowieka Dziecka.
Polecam czytać dzieciom bajki Korczaka, które mają drugie dno.
Polecam Konferencje uświadamiające nam, rodzicom, że dzieckiem jest się jeden raz w życiu.
A jego osobowość i świadomość i wzorce kształtujemy mu my przez pierwsze 3 lata jego życia.
Dajmy z siebie co najlepsze, dajmy dużo witaminy "M", której nie da się przedawkować, a może ona rozsiać piękne postawy wychodzące na przeciw tej trudnej drogi-życia.

:)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Kilka zdjęć a jakże!:)
Zakupiłyśmy książeczkę o Pierwszych urodzinach prosiaczka, ale Zezullo kochana nie jest niezniszczalna:P
Natasza już po pierwszym oglądaniu porysowała czymś okładkę i z rogów ta folia się odkleja jak ja ogląda i gryzie. :) ale jest piękna, chociaż przeczytać 3 strony sobie pozwoli!:D ale oglądać obrazki może bez końca.



Zakupiłam za 10 zł w Tesco układankę. Zajmuje na 5 min, ale frajda z czegoś nowego jest i na razie tylko kładzie zwierzaki tam gdzie powinny leżeć w luki nie potrafi wmontować(co jest oczywiste oczywiście:D)

Ale poukładane to być nie może po skończonej zabawie! oj nie! rozwalić trzeba i dopiero można spokojnie iść bawić się czymś innym:) (ps. skarpetki ostatnie tylko takie mi zostały, bo na pranie nie ma weny:P)

18 komentarzy:

  1. Nie wierzę, że Nataszan dał radę okładce Prosiaczka:D:D:D
    A układankę chcę!:D Aleś wypatrzyła fajowość:D
    No i pliiiiss, no jak tak ułożoną zostawić??? Toć nie wypada:D Nataszan po prostu zna zasadę- układanka nie może być poukładana, bo potem układać nie ma co!:D I, że niby Córa wpada na pomysł: "O, poukładam układankę." Idzie a tam już ułożona? No weno Matka, weno...!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. patrz Zezullo nie wpadlam toć na to , co by pozniej ukladac nieulozona:D dla Julindy jeszcze za wczesnie na opakowaniu napisali, ze od 18 miesiecy, a my tu dzieci przed rogkiem katujemy co by za bardziej intelidżentne wychodzily:D

      Usuń
    2. Jak Jul będzie miał 18 m, to już układanki w Tesco nie będzie:D

      Usuń
  2. Mogłabyś napisać coś więcej o tych błędach popełnianych przez nas rodziców? Mam mega obawy odnośnie mojego wychowywania Lenki czy na pewno postępuję dobrze...

    Natusia jest wspaniałą Dziewczynką :D A Tobie super w tych włoskach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bledy to :
      1. brak czasu na codzienna zabawe z dzieckiem(chodzi o np tatusiow pracujacych no i pozniej mamusie, nie tylko w sobote godzine, a codziennie chociaz godzine)
      2.to, ze duzo nakazujemy dzioeciom, nie bedziemy odpowiedzialnosci za czyny(np bicia), nie mowimy w odpowiedzni sposob i ich prawach, nie tlumaczymy praw (np prawa do nauki), traktujemy jak nie ludzi tylko dzieci(och smarczkacz znowu wyje i jeczy(a o doroslum mwoimy ze placze bo spotkalo go cos przykrego biedny dorosly))

      chodzi o to zeby traktowac dziecko jako rownego sobie, wymagac, ale z glowa. Troszczyc sie, ale pozwalac na upadki.
      Zawsze podawac reke, przyznawac sie do bledu przed dzieckiem i ponosic za to konsekwencje.
      sluchac potrzeb i pragnien dziecka a nie narzucac wlasne przekonania(bo wszechstronna wiedzia jest w zyciu potrzebna-a ona jest malo zdolna z muzyki ale zapisujesz ja do szkoly muzycznej)
      pamietac ze dzieci tez musza miec czas na odpoczynek, czas na pobycie samemu, ale tez czas na kolezanki a nie tylko obowiazki i zajecia dodatkowe.
      no i bylo tez o karach cielesnych i o rownosci w nagradzaniu ze dziewczynki czy kobiet czesto dostaja gorsze nagrody niz faceci na tym samym pierwszym miejsci w kategoriach kobiet i mezczyzn w konkursach.
      nie wiem co jeszcze jak cos przyjdzie mi do glowy to dopisze.:)

      Usuń
    2. Powiem Ci, że na te nagrody nigdy nie zwróciłam uwagi a ciekawe co piszesz.

      Usuń
    3. Ej, a masz jakiś link do tych wykładów, w sensie w jakich miastach i kiedy? Bo nakręciłaś pewnie niejedną z nas i chciałybyśmy też pójść:D

      Usuń
    4. http://2012korczak.pl/ tutaj jest strona ogolna tego co sie sie wydarzylo, poszukaj, czy gdzies jeszcze odbeda sie konferencje moze w aktualnosciach, widzialam ze juz kilka miast mialo poznan byl kolejnym u mnie na stronie wydzialowej uczelni byla informacja i trzeba bylo sie zglosic mailem. a poczestunek jaki wypasiony byl:D

      Usuń
    5. ciekawe te wykłady! o wszystkim tym czego zabraklo mojej mamie w wychowywaniu nas, a teraz mojej sis :-/ ja nie chce powtorzyc tych bledow, wiec chetnie poczytam/poslucham cokolwiek byleby sie dowiedziec na ten temat :-)

      Usuń
  3. Dzięki :))))))))))) jesteś kochana. Nie jest ze mną/z nami tak źle. To wszystko jest cholernie ważne, staram się nie popadać w skrajności i dawać wszystko w odpowiednich proporcjach. Zależy mi na tym by Córka była samodzielna i swobodnie poruszała się po tym posranym świecie. Nie mam zamiaru chronić przed złem a przygotować na nie, dając oparcie, wsparcie i poczucie bezpieczeństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prosze:) do uslug:) Ja wiem, bo TY jestes fajna babka i zlota matka:)

      Usuń
  4. tak, żeby nie ciągnąć za rękę, a prowadzić, żeby być w pobliżu a nie śledzić.
    książka widzę bardzo popularna, musimy ją w końcu mieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie czytalam jego ksiazki, pisze z glowy to co zapamietalam z konf.:P

      Usuń
  5. ale Wy piękne jesteście, ja z racji pracy w szkole już trochę o KOrczaku poczytałam

    OdpowiedzUsuń
  6. Za chwilkę stanie i jak pobiegnie to ho ho :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No muszę,....powedz gdzie kupić taką fajna pościel, jak post niżej....

    ps. Pokłady milości mam są niewyczerpywalne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ta czarno-biala?:D kupilismy w tesko na promocji za 35zl:) normalnie hcyba 69, czy 70zl kosztowala. W wielkim Tesco gdzie maja ubrania i wszystkie akcesoria domowe(wielobranzowe) 100% bawełny. :)

      Usuń
  8. Zazdroszczę udziału w tej konferencji!! Z tego o napisałaś tu i w komentarzach, to warto było wziąć w niej udział :)

    OdpowiedzUsuń